יום ראשון, 30 באוקטובר 2016

מיתוס

מיתוס הוא גרעין של אמת המצופה בדמיון. כלומר, סיפור קטן שניפחו אותו, לקחו משהו שיש בו טיפת אמת והמציאו עליו דברים רבים ולא בהכרח נכונים. המיתוס  מבטא תחומים שונים, השקפות עולם ובניהם: דת, מוסר, השקפה חברתית אמונה בדברים שונים ועוד. המיתוס נפוץ מאוד בפרסומות מכיוון שהוא גורם לאנשים להזדהות עם הפרסומת יותר ולהבין מה עומד מאחוריה.
בפרסומת הזו ניתן לראות את ענת הראל, רזה, מתאמנת קבוע והבריאות חשובה לה. לכן גם לקחו אותה לתפקיד על מנת להעביר את המיתוס כי חטיפי האנרגיה הם בריאים. אנו רואים את הפרסומת וסומכים עליה כי היא רזה כביכול מלאכול את חטיפי האנרגיה. אך זה לא באמת כך, חטיפי האנרגיה, "הבריאות" אינם בריאים ולא יעזרו להגיע לגוף חטוב ורזה. מוצרים אלו הם דלי קלוריות אך הרכיבים בהם לא באמת תורמים להרזיה. מה שלא מספרים לנו בפרסומות זה שבחטיפים האלו יש כמה כפיות סוכר, לוקח להם המון זמן להתעכל בבטן ולא כל החומרים שיש בהם בריאים כפי שמוצג בפרסומת.
ואפילו הדיאטנית מזהירה "גרוע מבחינה תזונתית בגלל שהוא מכיל שש כפיות סוכר, שמאפילות על כמות החלבון הרבה שיש בו. החטיף היה אולי בא בחשבון לו נמכר בחנויות של ספורטאים בלבד, אבל ממש לא מומלץ לציבור הרחב‭."‬
כלומר החברות לוקחות את המיתוס ומנצלות אותו על מנת לפרסם את מוצריהם. הפרסומות מציגות אנשים חטובים ורזים "אוכלים" את חטיף האנרגיה "הבריא" הזה ומציגות בעצם שאם נאכל חטיפי אנרגיה אלו נהיה כמו המפרסמים, חטובים ורזים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה